Alapvető információk
Ezek a feltételek a www.arabicstyle.sk webáruházban az eladó és a vevő között a www.arabicstyle.hu törvény értelmében távolról kötött szerződésekre vonatkoznak. 102/2014 Coll. a távollevők között kötött szerződések keretében történő termékértékesítés vagy szolgáltatásnyújtás során a fogyasztóvédelemről.
Az eladó: Arabic style s.r.o., Štúrova 978/35 941 06 Komjatice, azonosítószám: 53318188, adószám: 2121388676, e-mail: info@arabicstyle.hu.
A vevő fogyasztó, azaz olyan természetes személy, aki a fogyasztói szerződés megkötésekor és teljesítésekor nem a munkaviszonyban vagy hivatásszerűen végzett üzleti tevékenysége keretében jár el. A gazdálkodó szervezet által végzett vásárlásokra a Kereskedelmi törvénykönyv sz. 513/1991 Coll.
A fogyasztóvédelmi felügyeleti hatóság a Nyitrai Régió SOI Felügyelősége, Staničná 1567/9, 949 01 Nitra.
Megrendelés és szerződéskötés
A vevő által leadott, kitöltött megrendelés elküldése a Polgári Törvénykönyv szerinti szerződéskötési ajánlatnak minősül, amely az eladónak a webáruházban tett ajánlatán alapul. A szerződés megkötésére a megrendelésnek az Eladó általi visszaigazolásával kerül sor.
Az áruk árai
A webáruházban található termékek árai véglegesek, beleértve az adókat is. Az Eladó áfaalany. A termék ára nem tartalmazza a szállítási költségeket. Ezek a [ Szállítás és fizetés ] és a kosárban a megrendelés befejezése előtt, ahol a vevő láthatja a megrendelés teljes árát, beleértve a szállítási költséget is.
Az áruk kifizetése
Az Eladó a megrendelt árukért a megrendelt árucikkekért a [ Szállítás és fizetés ].
A webáruházban történő megrendelés részeként a vevő köteles a megrendelt áru árát az eladónak megfizetni.
Az áruk szállítása
Ha a termékben nem szerepel szállítási határidő, az eladó legkésőbb 30 napon belül köteles az árut a vevőnek leszállítani.
Az árut akkor kell a Vevő által elfogadottnak tekinteni, amikor a Vevő vagy a Vevő által kijelölt harmadik személy (kivéve a fuvarozót) a megrendelt áru minden részét átveszi, vagy ha a) a Vevő által egy megrendelésben megrendelt árukat külön-külön, az utoljára leszállított áruk átvételének időpontjában szállítják, (b) több részből vagy darabból álló árut szállít, az utolsó rész vagy darab átvételekor, (c) az első szállítás átvételekor az árut meghatározott időn belül ismételten szállítja.
Panaszkezelési eljárás
Az Eladó az áru hibáiért a Vevő általi átvételkor felel. Használt termékek esetében az eladó nem felel a használatból vagy elhasználódásból eredő hibákért. Az alacsonyabb áron eladott termékek esetében az eladó nem felel azért a hibáért, amelyért az alacsonyabb árat kialkudták. Hacsak az áru nem romlandó vagy használt, az eladó felel az áru átvételét követően, a jótállási időn belül felmerülő hibákért (jótállás).
Az új árukra vonatkozó jótállási idő 24 hónap, amely az áru vevő általi átvételétől kezdődik. A használt árukra vonatkozó jótállási idő 12 hónap. A szolgáltatásokra (a termék javítása vagy módosítása) vonatkozó jótállási idő 3 hónap. Az egyedi gyártású termékek esetében a garanciaidő 24 hónap. Ha az eladott terméken, annak csomagolásán vagy a hozzá csatolt használati utasításon feltüntetik a használati időt, a jótállási idő nem jár le ezen időszak lejárta előtt.
A jótállási jegyet a vevő kérésére állítják ki. Az igényléshez elegendő a vásárlás igazolása.
Ha az áru olyan hibával rendelkezik, amely orvosolható, a vevőnek joga van ahhoz, hogy azt térítésmentesen, időben és megfelelő módon kijavíttassa. Az Eladó köteles a hibát indokolatlan késedelem nélkül eltávolítani.
A vevő azonban nem használhatja tovább azt a terméket, amelyen hibát talált. A vásárlást követően felmerülő hibák esetén a hiba felfedezése után, de legkésőbb a jótállási idő lejárta előtt haladéktalanul jelezni kell azokat. A jótállási időszak lejárta után a követeléshez való jog megszűnik.
Az anyagra vagy a használatra jellemző kopás és elhasználódás nem minősül hibának. Nem minősül hibának, ha az eladott dolog jellegéből adódóan annak élettartama rövidebb, mint a jótállási idő, és ha az ilyen dolog rendes használata során a teljes elhasználódás a jótállási idő lejárta előtt következik be.
A vevő a hiba elhárítása helyett kérheti a dolog kicserélését, vagy ha a hiba csak a dolog egy részét érinti, a rész kicserélését, ha ez nem jár az eladó számára az áru árához vagy a hiba súlyosságához képest aránytalan költséggel. Az Eladó a hibás terméket a hiba elhárítása helyett mindig kicserélheti egy hibátlanra, ha ez nem okoz komoly kellemetlenséget a Vevőnek. Ha olyan hiba áll fenn, amely nem orvosolható, és amely megakadályozza, hogy a terméket hibátlan termékként megfelelően használják, a vevőnek joga van a termék kicserélésére vagy a szerződéstől való elállásra.
Ugyanezek a jogok illetik meg a vevőt, ha a hiba javítható, de a vevő a hiba javítás utáni újbóli megjelenése vagy nagyobb számú hiba miatt nem tudja megfelelően használni a terméket. Ha egyéb javíthatatlan hiba áll fenn, a vevő jogosult a termék árából ésszerű árengedményre.
A hibákért való felelősséget az Eladó székhelyén kell gyakorolni. Ha azonban a jótállási jegyen olyan jótállási szerviz szerepel, amely az Eladó telephelyén vagy a Vevőhöz közelebbi helyen van, a Vevőnek a jótállási szervizben kell gyakorolnia a javítás jogát. A garanciális szerviz köteles a javítást legkésőbb 30 napon belül elvégezni.
Csere esetén a jótállási időszak az új termék átvételétől kezdődik újra. Ugyanez vonatkozik arra az esetre is, ha egy garanciális alkatrész cseréjére kerül sor.
A reklamáció rendezése a reklamációs eljárás lezárását jelenti a kijavított termék átadásával, a termék kicserélésével, a termék vételárának visszatérítésével, a termék árából ésszerű árengedmény fizetésével, a teljesítés átvételére vonatkozó írásbeli felhívással vagy indoklással ellátott elutasítással.
Reklamáció esetén az Eladó a reklamáció kezelésének módját haladéktalanul, illetve összetett esetekben legkésőbb a reklamáció benyújtásától számított 3 munkanapon belül, indokolt esetben, különösen, ha a termék vagy szolgáltatás állapotának komplex műszaki felmérése szükséges, legkésőbb a reklamáció benyújtásától számított 30 napon belül határozza meg. A panaszkezelés módjának meghatározását követően a panaszt haladéktalanul el kell intézni; indokolt esetben a panasz később is intézhető; a panasz kezelése azonban nem tarthat tovább a panasz benyújtásától számított 30 napnál. A reklamáció feldolgozására rendelkezésre álló határidő lejárta után a vevőnek joga van elállni a szerződéstől, vagy joga van a terméket új termékre cserélni.
Ha a Vevő a vásárlástól számított első 12 hónapon belül reklamál egy terméket, az Eladó csak szakmai értékelés alapján utasíthatja el a reklamációt; a szakmai értékelés eredményétől függetlenül az Eladó nem követelheti a Vevőtől a szakmai értékelés költségeinek vagy a szakmai értékeléssel kapcsolatos egyéb költségeknek a megfizetését. Az Eladó köteles a reklamáció elutasítását indokoló szakmai értékelés egy példányát a reklamáció benyújtásától számított 14 napon belül a Vevő rendelkezésére bocsátani. Ha a Vevő a termékkel kapcsolatban a vásárlástól számított 12 hónap elteltével reklamációt nyújtott be, és az Eladó azt elutasította, az Eladó a reklamációs dokumentumban jelzi, hogy a Vevő kinek küldheti el a terméket szakmai értékelésre. Ha a terméket szakértői értékelés céljából kijelölt személynek küldik el, a szakértői értékelés költségeit, valamint az ezzel kapcsolatban ésszerűen felmerülő egyéb költségeket az eladó viseli, függetlenül a szakértői értékelés eredményétől. Ha a vevő szakmai értékeléssel bizonyítja, hogy az eladó felelős a hibáért, a vevő újra bejelentheti a kárigényt; a jótállási idő nem jár le a szakmai értékelés elvégzése alatt. Az Eladó köteles a Vevőnek a követelés újbóli érvényesítésétől számított 14 napon belül megtéríteni a szakmai értékeléssel kapcsolatban felmerült valamennyi költséget, valamint minden ésszerűen felmerült kapcsolódó költséget. Az ismételten előterjesztett követelés nem utasítható el.
Az Eladó köteles a Vevőnek visszaigazolást adni a reklamációról. Ha a követelés e-mailben történik, az Eladó köteles a követelés visszaigazolását haladéktalanul eljuttatni a Vevőnek; ha a visszaigazolás azonnali kézbesítése nem lehetséges, azt indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a követelés igazolásával együtt kell kézbesíteni; a követelés visszaigazolását nem kell kézbesíteni, ha a Vevőnek lehetősége van a követelés más módon történő bizonyítására.
A garancia nem terjed ki a következő hibákra: az áru mechanikai sérülése, amelyet a vevő a termék átvétele után okozott, az áru használata a gyártó utasításait megszegve, az áru olyan körülmények között történő használata, amely nem felel meg annak a környezetnek, amelyre az árut szánták,
- szakszerűtlen beavatkozás a használatba vétel során vagy az áruk gondozásának és karbantartásának elhanyagolása,
- az áruk dokumentációjában meghatározott feltételek, általános elvek, műszaki szabványok vagy a Szlovák Köztársaságban hatályos biztonsági előírások megsértésével történő túlzott mértékű rakodás,
- a terméknek a vevő általi átvételt követő szállítása során,
- víz, tűz, statikus vagy légköri elektromosság vagy más természeti csapás,
- a gyártó, a szállító vagy a kereskedő által használtaktól eltérő alkatrészek használatával,
- az áru javítása vagy módosítása olyan személyek által, akik nem jogosultak garanciális javítások elvégzésére,
- az anyagra vagy az alkalmazásra jellemző kopás és elhasználódás
- vízzel vagy más folyadékkal való érintkezés miatti károsodás.
Ha a vevő a fenti hibákra hivatkozik, az igényt ésszerűen el lehet utasítani.
Az áru visszaküldése – indokolás nélküli elállás a szerződéstől
A vevő az áru átvételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől. Ezt a jogot csak a fogyasztó gyakorolhatja.
Az árut akkor kell a Vevő által elfogadottnak tekinteni, amikor a Vevő vagy a Vevő által kijelölt harmadik személy, a fuvarozó kivételével, a megrendelt áru minden részét átveszi, vagy ha a) a Vevő által egy megrendelésben megrendelt árukat külön-külön, az utoljára leszállított áruk átvételének időpontjában szállítják, (b) több részből vagy darabból álló árut szállít, az utolsó rész vagy darab átvételekor, (c) az első szállítás átvételekor az árut meghatározott időn belül ismételten szállítja.
A vevő az elállási határidő lejárta előtt is elállhat a szerződéstől, amelynek tárgya az áru leszállítása.
A vevő nem állhat el olyan szerződéstől, amelynek tárgya olyan védőcsomagolásba zárt áru értékesítése, amely egészségügyi vagy higiéniai okokból nem alkalmas a visszaküldésre, és amelynek védőcsomagolása a kiszállítás után megsérült.
A Vevő az elállási jogát írásban vagy más tartós adathordozón (pl. e-mailben), vagy a kitöltött űrlap elküldésével gyakorolhatja, amely elérhető a [ Elállási űrlap ].
Az elállási jog a 14 napos időszak utolsó napján küldött elállási nyilatkozat útján is gyakorolható.
Az elállási nyilatkozat kézhezvételét követően az Eladó legkésőbb 14 napon belül visszautalja a Vevőnek a Vevőtől a Szerződés alapján vagy azzal kapcsolatban kapott összes kifizetést, beleértve a szállítási, szállítási és postaköltségeket, valamint egyéb költségeket és díjakat. Az Eladó a kifizetést ugyanolyan módon téríti vissza, mint amilyet a Vevő a kifizetéskor használt. A vevő megállapodhat az eladóval a visszatérítés más módjáról is.
Az Eladó nem köteles megtéríteni a Vevőnek a többletköltségeket, ha a Vevő kifejezetten az Eladó által kínált legolcsóbb szokásos szállítási módtól eltérő szállítási módot választott. A többletköltség a Vevő által választott szállítási költség és az Eladó által felkínált legolcsóbb szokásos szállítási mód költsége közötti különbség.
A szerződéstől való elállás esetén az eladó nem köteles visszatéríteni a vevőnek az árut, mielőtt az árut átadják neki, vagy amíg a vevő nem bizonyítja, hogy az árut visszaküldték az eladónak, kivéve, ha az eladó azt javasolja, hogy az árut személyesen vagy az általa meghatalmazott személy útján vegye át.
A vevő köteles az árut a szerződéstől való elállástól számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni az eladónak vagy az eladó által az áru átvételére felhatalmazott személynek. Ezt a határidőt akkor kell betartottnak tekinteni, ha az árut legkésőbb a határidő utolsó napján átadták szállításra.
A szerződéstől való elállás esetén a vevő csak az áruknak az eladóhoz vagy az eladó által az áru átvételére felhatalmazott személyhez történő visszaküldésének költségeit viseli, valamint azon áruk visszaküldésének költségeit, amelyek jellegüknél fogva nem küldhetők vissza postai úton.
A vevő felel az áru értékének minden olyan csökkenéséért, amely az áru olyan kezeléséből ered, amely meghaladja az áru tulajdonságainak és működőképességének megállapításához szükséges kezelést.
A vevőnek lehetősége van az áru működőképességének tesztelésére a szállítást követően, de nem használhatja az árut, ha eláll a szerződéstől. Az áru jellegének, tulajdonságainak és funkcionalitásának megállapítása érdekében a fogyasztónak csak úgy kell kezelnie és megvizsgálnia az árut, ahogyan azt egy hagyományos üzletben is megtehetné. A vevő köteles az elállási idő alatt az árut kellő gondossággal kezelni és ellenőrizni.
Alternatív vitarendezés
A vevőnek – a fogyasztónak – jogában áll az eladóhoz fordulni jogorvoslati kérelemmel (pl. e-mailben), ha nem elégedett azzal, ahogyan az eladó a panaszát kezelte, vagy ha úgy véli, hogy az eladó megsértette a fogyasztói jogait. Ha az Eladó nemleges választ ad erre a megkeresésre, vagy a megkeresés elküldésétől számított 30 napon belül nem válaszol, a fogyasztónak joga van alternatív vitarendezés kezdeményezésére irányuló javaslatot benyújtani az alternatív vitarendezési szervezethez (a továbbiakban: AVR szervezet) a 391/2015. sz. törvény alapján. Az AVR-szervezetek a 391/2015. sz. törvény 3. §-a szerinti hatóságok és felhatalmazott jogi személyek. Az ADR-szervezetek listája megtalálható a Szlovák Köztársaság Gazdasági Minisztériumának honlapján. www.mhsr.sk . A fogyasztó a 391/2015. sz. törvény 12. §-ában meghatározott módon nyújthat be javaslatot.
A fogyasztók az RSO alternatív vitarendezési platformján keresztül is panaszt tehetnek, amely online elérhető a következő címen https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm .
Az alternatív vitarendezést csak fogyasztó – olyan természetes személy, aki fogyasztói szerződés megkötésekor és teljesítésekor nem üzleti, foglalkoztatási vagy szakmai tevékenysége keretében jár el – veheti igénybe. Az alternatív vitarendezés csak a fogyasztó és az eladó közötti, fogyasztói szerződésből eredő vagy azzal kapcsolatos jogvitára vonatkozik. Az alternatív vitarendezés csak a távollevők között kötött szerződésekre vonatkozik. Az alternatív vitarendezés nem alkalmazható azokra a vitákra, amelyek értéke nem haladja meg a 20 eurót. Az alternatív vitarendezési szervezet az alternatív vitarendezés kezdeményezéséért a fogyasztótól legfeljebb 5 EUR (HÉA-t is tartalmazó) díj megfizetését kérheti.
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
- Az áruvásárlási szerződésre a Szlovák Köztársaság joga az irányadó. A Felek jelen szerződésben kifejezetten nem szabályozott jogaira és kötelezettségeire a Kereskedelmi törvénykönyv és a kapcsolódó jogszabályok vonatkozó rendelkezései az irányadók.
- A szerződés kizárólag szlovák nyelven köthető.
- Társaság „Arabic style s. r. o.” megváltoztathatja az Általános Szerződési Feltételeket, ha az alábbi súlyos okok közül legalább egy bekövetkezik:
a) a jogszabályok változása vagy a jogszabályok értelmezésének változása az illetékes hatóságok vagy szervek által kiadott ítélkezési gyakorlat, ítéletek, közigazgatási határozatok, értelmezések, értelmezések, magyarázatok vagy ajánlások eredményeként, amennyiben ez érinti a Feltételek által szabályozott kérdéseket;
b) az Általános Szerződési Feltételek által szabályozott szolgáltatások nyújtásának módjában bekövetkező változás technikai és technológiai kérdések, biztonsági kérdések, az Üzlet működésének racionalizálása vagy az által nyújtott szolgáltatások minőségének javítása miatt;
(c) a Feltételek által szabályozott szolgáltatások terjedelmének vagy nyújtásának módjának megváltoztatása új funkciók vagy szolgáltatások bevezetésével, illetve a meglévő funkciók vagy szolgáltatások módosításával vagy megszüntetésével;
(d) a fizetési vagy szállítási formák, valamint a szállítási árak változásai;
(e) a szerkesztési változtatások bevezetésének szükségessége; - Az Általános Szerződési Feltételek módosításai a módosítások hatálybalépése után leadott megrendelésekre vonatkoznak. Az Általános Szerződési Feltételek módosításának hatálybalépése előtt leadott megrendeléseket a megrendelés leadásának napján hatályos Általános Szerződési Feltételek rendelkezései szerint kell teljesíteni.
- Az üzletben említett valamennyi védjegy és cégnév a jogos tulajdonosok tulajdona, és csak tájékoztató jelleggel szerepelnek és kerülnek közzétételre.
Utolsó frissítés: 1.8.2022